Annonser från BloggPartner
Abby Larsson -


Sluta mobba andra!

2009-09-14 @ 22:52:51 Opinion

Jag förstår inte hur folk kan mobba andra. I grund och botten måste mobbarna själv haft en dålig barndomstid eller en dålig uppfostran. Jag tycker att fler borde bry sig för att det måste vara ett helvete för barn och ungdommar att bli utsatta och speciellt för dem som knäppt har några vänner.
Föräldrar och lärare borde fan uppmärksamma sånt ännu mer eftersom det är deras barn som utsätter andra eller deras elever som blir utsatta för våld och mobbing.

Citat ur Metrobloggen.se/pojkebloggen
Jag satt längst bak i klassrummet, ensam vid mitt bord. Lektionen hade precis slutat. Jag stängde mitt anteckningsblock och min mattebok och blickade diskret ut över klassrummet och så såg jag den sista av mina klasskompisar lämna rummet.

”Skynda dig”, sa min lärare. ”Jag ska undervisa en annan klass snart.”

Och jag gjorde som hon sa, något annat vågade jag inte. Jag mumlade ”hej då” när jag med huvudet nerböjt gick förbi henne, men fick inget svar. Jag stängde dörren till klassrummet och så kände jag ett tryck runt bröstkorgen. Klassens starkaste kille hade lagt sina armar runt mitt bröst och kramade så hårt att jag trodde att bröstkorgen skulle gå sönder. Någon annan öppnade sin lössnusdosa, tömde den innanför mina byxor och kalsonger. Snuset var överallt: I min rumpa, innanför förhuden, på låren.

Men så lättade trycket om bröstet och de sprang iväg, de jävlarna. Deras skratt ekade mellan väggarna i korridoren. Jag började gråta. Och när jag stod där med tårarna rinnande nedför kinderna öppnade läraren klassrumsdörren. Jag vände mig med ryggen åt henne och bet mig i läppen för att inte gråta. Jag stod så tills hennes steg dog bort.


Nu ska jag avsluta detta inlägg. Jag tyker fortfarande att fler borde bry sig, speciellt ni som också går i skolan och läser min blogg. Snälla, ser ni nån som mobbar eller retar någon annan så säg till och vill ni inte lägga i er så tycker jag att ni ska prata om det för lärarna eller någon ansvarig på plats. Ni som gör en god gärning kan faktist hjälpa nån annan att vilja leva igen eller att få dem att inse att livet inte är en pest. Vi är alla lika värda, vare sig ni vill det eller inte.

Godnatt bloggläsare ♥

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Usch jag blir så arg när jag läser sånt här.

<3

2009-09-15 @ 17:41:48
URL: http://madcreature.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback