Annonser från BloggPartner
Abby Larsson -


Ansiktsmask mot torr hy.

2010-01-26 @ 18:58:06 Beauty tips



Avokado är en fet frukt med en hög andel är enkelomättat fett i en sammansättningen av fettsyror som passar huden. De enkelomättade fettsyror tas lätt upp av huden och de täpper inte lätt igen porerna. På huden verkar avokado återfettande och kan vara en välgärning för en torr hy.

Den mosade avokadon behöver inte blandas med något utan kan läggas direkt som ansiktsmask på torr eller solskadad hud. Om man vill kan man tillsätta lite olivolja för en jämnare konsistens

Lägg ansiktsmasken på rätt sätt
Börja med att tvätta ansiktet. Huden runt ögon och mun är känsliga och en fet ansiksmask kan täppa till porerna där. För skydda dessa områden kan en ögonkräm läggas där. Annars räcker det ofta med att undvika dessa hudpartier.

Om inte annat anges låter du inte ansiktsmasken ligga längre än 20 minuter. Ta bort masken med en varm och fuktig bomullshandduk eller ljummet vatten. Tvål och annan stark rengöring kan ta bort vårdande oljor och andra ämnen ansiktsmasken givit huden.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

sv; jag köpte från Barbarella.se, men det löste sig, jag mailade dom och de ska skicka en ny plugg/tunnel till mig utan extra kostnad :)

2010-01-26 @ 19:17:54
URL: http://yousayrockisayroll.blogg.se/
Postat av: ☆ Carlosa

sv: jo allt är bra med mig :D själv då ?

2010-01-26 @ 21:17:09
URL: http://glaamourgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback