Annonser från BloggPartner
Abby Larsson -


Abby har ordet.

2010-03-11 @ 22:05:54 Questions.

Du frågar- Jag svarar!

Elisabeth:
- Kan inte du tipsa om någon vardaglig frisyr till ganska långt hår men inte för långt? typ 10 cm under axlarna?
- Och sen om man kan göra någon inpakning för klyvna toppar?
- Och hur man får volyme?

1. För att göra en frisyr lite mer extra en vanlig dag kan du använda dig av håraccessoarer, test nya benor, flätor och toffsar eller knutar. Jag har själv inte långt hår och varierar därför med benor, flätor och klämmor.

2. Kluvna toppar förekommer när täckfjällen är förstörda och hårstrået
delas i märg och bark. Det kan bero på hård behandling och kemiska processer såsom färg och permanent. Inget balsam eller inpackning kan återställa kluvna toppar. Enda lösningen är att klippa av dem.

3.
Det snabbaste och enklaste sätten man kan få volym genom är tupering. Börja med att tupera håret intill hårbotten, spraya med ett mjukt spray på avstånd och kamma försiktigt på tuperingen med hjälp av en utredningsborste/naturborste så knutarna och bubblorna från tuperingen syns mindre. Ansluta med ett mellanhårt spray. För att slippa den matta looken, använd lite glansspray.




Kommentarer
Postat av: Camilla

Det låter härligt! ;) hihi



med mig är det bara bra! vad händer i helgen?

2010-03-11 @ 22:11:01
URL: http://allaboutcamilla.blogg.se/
Postat av: sharon

jag är tbx och bloggar nu så om du har lust och kika in så....

2010-03-12 @ 11:11:16
URL: http://habesh.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Det låter kul! idag ska jag bara ta det lugnt och njuta av att det är fredag! har du haft en bra dag?

2010-03-12 @ 15:13:28
URL: http://allaboutcamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback