Annonser från BloggPartner
Abby Larsson -


Frågor om peggy sage

2012-05-16 @ 12:37:11 Questions.

Jag undrar lite saker. Jag bygger mina naglar hos en utbildad tjej med diplom o hela det köret. Men efter 2 - 3 dagar släpper det i kanterna på vissa naglar. Efter 7 - 10 dagar är där släpp i alla. O har jag tippar så släpper även dom o lyfter gelen. Hon använder peggy sage. Vad kan vara problemet ? Hon förstår inte de själv. Sen undrar jag, är de lagligt o bygga på barn? Finns de en åldersgräns ?

Vad tycker du om Peggy Sage gel ? Vad är bästa & Sämsta gelen ? Filar du med elfil el med vanlig nagelfil?



Oj, många frågor! Jag gör mitt bästa och svarar så gott jag kan.

Att det släpper beror ofta på att man inte gjort undergjobbet (P.R.E.P) ordentligt, fel gritt på filen, materialet kommit på huden kring nageln, dåliga rör i lampan... Listan kan göras lång! Din nageltjej kanske borde se över sin arbetsgång och se om hon kan ändra/bättra sig på något. Be henne kontakta sitt utbildningsställe och önska ett modellpass så utbildaren kan ge feedback på det hon gör. Hur sköter du dina naglar, har du köpt ett hemvårdskitt?

Det finns ingen lag eller åldersgräns om att bygga naglar på yngre, dock har alla salonger en rekommenderad ålder! Just för hållbarheten och garantin. Jag har tex gjort naglar på min 10 åriga syster i kampen mot hennes nagelbitande, jag sa till min mor att jag ansvarar inte för naglarnas hållbarhet eftersom hon inte är "mogen" att ha material på naglarna. Man kan göra undantag men då ska föräldrarna godkänna. Jag ger alltid 2 veckors garanti på naglarna!

Jag kan inte uttala mig om Peggy sages gele eftersom jag inte provat deras system, jag vet att många arbetar med den. Själv utbildade jag mig med CNDs gelsystem men gick över till det nya och enda svenska märket REQ efter 2 år, ett val jag aldrig ångrat! Jag rekommenderar varmt REQ, det finns gratis introduktionskurser och övergångskurser. Kontakta REQ distriktet, jag tillhör REQ Skåne (N.F Education i Staffanstorp).

Angående manuell filning och elfilning använder jag mig utav båda. P.R.E.P gör jag med elfil samt vid påfyllningar då en del material ska slipas bort innan man fyller på med nytt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tar nagelbandsolja 2 - 3 gånger om dagen.



Min nagelbyggare filar bara med vanlig nagelfil, dvs inte alls med elfilen.



Jag tror att utbildningen hon gått, inte gett henne all info.

Hon har ju diplom o så.

Men Det finns mycket hon inte kan & vet, som hon borde fått lära sig under utbildningen.

Saker som jag kan, som inte ens är nagelbyggare.



Jag bad henne kolla upp den Gelen du har, men hon säger att den är kass.



Men som när jag brutit en nagel, o hon limmar dit en ny.

O gel på de.



En vecka senare så släpper limmet under gelen.



Helt sjukt. Aldrig varit med om de.



Känns som, eftersom hon har diplom så ska hon kunna allt. Men

verkar inte så.



Salongen tog hon o hennes mamma över för ca 1 årsedan.

Då tog en av dom ubildningen ( tror jag ) sen har den andra nog gett den andra utbildningen. Verkar så iaf.



Mamman kan absolut inte mycket om naglar & nagelbyggnad.



Känns som om förra ägaren visa typ lite snabbt hur de funkar, sen får de sköta sig själva. O så fick dom diplom.



Får cem som ge diplom ?

2012-05-16 @ 16:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback